Tento provozní řád upravuje zásady fungování Multifunkční budovy a Komunitního centra Košíky.
Článek I
Úvodní ustanovení
- Majitelem a provozovatelem Multifunkční budovy a Komunitního centra Košíky (dále jen KC) je obec Košíky.
- Kontrolu nad dodržováním provozního řádu provádějí pověření pracovníci KC.
Článek II
Základní pravidla
- Uživatelé, návštěvníci i pracovníci KC se mezi sebou navzájem respektují, dodržují pravidla slušného chování a vzájemné dohody.
- Uživatelé, návštěvníci i pracovníci KC se chovají tak, aby neohrozili své zdraví, ani zdraví nikoho jiného.
- Ve všech vnitřních prostorách, které jsou součástí KC, je zakázáno kouření, konzumace alkoholu a užívání jiných omamných a psychotropních látek.
- Vstup se zvířetem je možný pouze s výslovným souhlasem pracovníků KC a zřizovatele KC a při dodržení bezpečí, zdraví a klidu ostatních osob v KC, vč. zaměstnanců, návštěvníků, klientů organizací v KC. Zvíře se nesmí samostatně pohybovat uvnitř KC, po komunitní zahradě pouze po domluvě s přítomnými osobami. Majitel je povinen udržovat po zvířeti pořádek.
- Provozovatel neodpovídá za bezpečnost, majetek nebo jiné poškození osob, které se v době pořádání akce a aktivit ze strany uživatele či vypůjčitele zdržují v užívaných prostorách a na přístupových komunikacích v přímé souvislosti s provozem a činností uživatele či vypůjčitele.
- Uživatelé a vypůjčitelé zázemí KC, i jeho pracovníci a návštěvníci, jsou povinni udržovat pořádek v prostorech KC i v jeho bezprostředním okolí. V KC není dovoleno přemisťovat a vynášet vybavení ani jiné zařízení bez souhlasu provozovatele KC.
- Uživatelé a vypůjčitelé mají povinnost jednat tak, aby svým chováním nepoškozovali majetek ani dobré jméno provozovatele. Pokud jejich jednáním dojde k poškození majetku z důvodu nedbalosti či záměrného poškození, odpovídají uživatelé a vypůjčitelé za způsobenou škodu a jsou povinni ji uhradit.
- Veškeré vybavení v KC je možno používat pouze k účelu, ke kterému je určeno, a pouze se souhlasem vedoucího KC, koordinátora aktivit nebo správce budovy včetně otevřeném prostoru budovy.
- Pracovníci KC na vyžádání seznámí návštěvníka a uživatele s chodem KC, provozním řádem a nabídkou jednotlivých aktivit. Dochází k tomu osobně nebo prostřednictvím webových stránek KC.
- Odpovědnost za jednání a bezpečnost dítěte nese vždy doprovázející dospělá osoba (návštěvník), a to po celou dobu pohybu v prostorách KC.
Článek III
Aktivity a služby
- Prostory KC jsou zřízeny jako neziskové a nekomerční zařízení za účelem provozování sociálních, kulturních a volnočasových aktivit, vedoucích k začlenění osob sociálně vyloučených či ohrožených sociálním vyloučením. Slouží jako zázemí pro komunitní, pro-sociální a spolkové aktivity.
- Účast na jakýchkoli aktivitách v KC není pro návštěvníky nároková, má omezenou kapacitu účastníků podle konkrétního místa konání.
- Návštěvník akce si účast zajišťuje dle stanovených pravidel na pozvánce na akci – rezervační systém, osobní přihlášení na stanoveném kontaktu apod. .
Článek IV
Provozní doba
- KC je v provozu dle dohody a pořádaných akcí.
- Každá místnost KC má samostatně určenou maximální kapacitu osob.
- Provozní doba KC je vyplněna pravidelnými aktivitami a mimořádnými, jednorázovými akcemi.
- Při odchodu z prostoru KC po provozní době jsou uživatelé a vypůjčitelé povinni překontrolovat uzavření užívaných oken a vchodů, uzavření vodovodních kohoutků a vypnutí všech dostupných světel a elektrospotřebičů. Poté odpovědný uživatel či zástupce vypůjčitele budovu KC řádně uzamkne (není-li dohodnuto jinak).
- Při odchodu z užívaných a vypůjčených prostorů jsou uživatelé a vypůjčitelé povinni překontrolovat uzavření užívaných oken, uzamčení vchodů (budou-li mít klíč), uzavření vodovodních kohoutků a vypnutí všech dostupných světel a elektrospotřebičů.
- V rámci provozní doby za uzamčení a zabezpečení zodpovídají pracovníci KC.
Článek V
Vyřizování podnětů a stížností
- Každý návštěvník má právo podat podnět, připomínku nebo stížnost k provozu, a to osobně pracovníkům KC, nebo zřizovateli, písemně na adresu Košíky 172, 687 04 e-mailem na komunita@oukosiky.cz.
- Běžné provozní záležitosti návštěvníci řeší přímo s pracovníky KC nebo s odpovědnou osobou za konkrétní aktivitu (lektor, vedoucí kurzu, apod.).
Článek VI
Mimořádné události
- V KC mohou nastat mimořádné a nouzové události, které mohou ohrozit zdraví či život osob nebo poškodit majetek. Jsou to zejména – požár, únik vody, zloděj v komunitním centru, konfliktní a obtěžující návštěvník, aj.
- Návštěvníci se za žádných okolností nesnaží tyto mimořádné a nouzové události řešit. Jejich povinností je neprodleně po zpozorování této události informovat pracovníka KC nebo jinou odpovědnou osobu, příp. složky integrovaného záchranného systému, odejít mimo KC do bezpečí a dále dbát pokynů složek IZS nebo pracovníků KC.
- Důležitá telefonní čísla:
Vedoucí KC: +420 704 601 342
Koordinátorka aktivit: +420 608 742 979
IZS: 112
Rychlá záchranná služba: 155
Hasiči: 150
Policie ČR: 158
- Uživatelé a vypůjčitelé jsou povinni se seznámit a řídit všemi platnými bezpečnostními, hygienickými a požárními předpisy, platnými pro budovu KC (např. Požární směrnice, Provozní řád).
Článek VII
Porušování provozního řádu
- Návštěvníci KC, kteří porušují tento provozní řád, mohou být v daný den z KC vykázáni, případně jim může být zamezen vstup do KC trvale.
- Uživatelé a vypůjčitelé, kteří v KC realizují svoji činnost, jsou povinni dodržovat smluvní ujednání a provozní řád. Porušení provozního řádu může být důvodem k omezení jejich činnosti.
- Pokud osoba neuposlechne výzvy k dodržování pravidel Provozního řádu, bude podáno oznámení policii ČR, která návštěvníka vykáže.
- O celé situaci musí být vždy informován vedoucí KC v nejbližší možné době.
Článek VIII
Závěrečná ustanovení
- Všichni návštěvníci, uživatelé a vypůjčitelé jsou povinni se s tímto provozním řádem seznámit.
- Neznalost provozního řádu neomlouvá chování a jednání, které jej porušuje.
- S aktualizací tohoto provozního řádu je každý návštěvník, uživatel a vypůjčitel seznámen webových stránkách www.117.oukosiky.cz a na viditelném místě v prostorách KC.
- Provozovatel si vyhrazuje právo tento provozní řád kdykoliv změnit, případně upravit podmínky provozního řádu dle potřeb KC.
Článek IX
Chování návštěvníků během pandemické situace
- Návštěvník je povinen sledovat a dodržovat všechny aktuálně platná hygienická opatření stanovená nařízení / normy vydaných vládou ČR, Ministerstvem zdravotnictví, Hygienickými stanicemi a jinými místně či republikově příslušnými orgány. V případě nejasností je povinen dotázat se obsluhujícího personálu (např. ochrana dýchacích cest, očkování apod.).
- Návštěvník KC je na vyzvání pracovníka KC povinen se prokázat že splňuje podmínky pro vstup do KC (potvrzení o očkování, prodělání nemoci apod.) – vždy v souladu s platnou legislativou a na základě aktuálního Mimořádného či jiného opatření Ministerstva zdravotnictví ČR.
Tento řád je v platnosti od 1. 5. 2018
Datum poslední revize: 10. 5. 2023